Het instapmodel van Merida's SPEEDER serie, maar nog steeds voorzien van een lichtgewicht aluminium frame, volledig carbon vork en Shimano kwaliteitsonderdelen. Een leuke en krachtige fiets voor woon-werkverkeer en het maken van fitnesskilometers.
Net als bij de F-MOUNT, waar verschillende bevestigingspunten voor de spatborden zijn opgenomen in het frameaanbod, zijn de fietsen uitgerust met C-MOUNT bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd, waardoor de installatie snel, eenvoudig en betrouwbaar is. C-MOUNTS zijn een ander kenmerk dat de dagelijkse veelzijdigheid verbetert door extra laadvermogen aan je fiets toe te voegen, ideaal voor woon-werkverkeer en winkelen. Let op: sommige fietsen vereisen modelspecifieke achterdragers.
De mogelijkheid om van je fiets een all-weather woon-werkfiets te maken met spatborden en andere accessoireskan een echt pluspunt zijn, vooral als je regelmatig op natte en mogelijk modderige wegen en paden rijdt. Om het monteren te vergemakkelijken, zijn sommige fietsen uitgerust met F-MOUNT. Deze geintegreerde bevestigingen maken het toevoegen van spatborden snel en eenvoudig. Let op: voor sommige fietsen zijn modelspecifieke spatborden nodig.
Fietsen die zijn uitgerust met de "C-Mount" hebben de bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd (sommige fietsen vereisen een modelspecifieke achterdrager), waardoor de installatie snel, gemakkelijk en betrouwbaar is.
Wanneer je je fiets gebruikt in een stedelijke omgeving, waar je niet altijd de mogelijkheid hebt om een specifiek fietsenrek te gebruiken, is een fietsenrek de ideale oplossing om je fiets veilig te stallen. Sommige fietsen worden geleverd met een netjes geintegreerde K-MOUNT die het gemakkelijk maakt om de MERIDA standaard (of een andere commerciële standaard) te monteren. En als je geen standaard wilt en de voorkeur geeft aan een strakke uitstraling van je frame, is de K-MOUNT netjes verborgen onder je achtervork, moeilijk te ontdekken als je niet weet dat hij er is.
De beproefde hoogwaardige 6066 aluminiumlegering is extreem licht en duurzaam. Door buizen te gebruiken met drie keer de wanddikte van getrokken en hydrogevormde buizen, kunnen we een optimale verhouding tussen stijfheid en gewicht bereiken.
De lasser gebruikt een lastoorts om twee keer over de verbinding te gaan om het extra materiaal glad te strijken. Er is veel vaardigheid voor nodig, maar het levert sterke en slim uitziende frames op die er op het eerste gezicht uitzien als een frame van koolstofvezel.
Stuurprecisie is essentieel voor veilig en zelfverzekerd sturen, en met de X-TAPER HEADTUBE kunnen we deze precisie aanzienlijk vergroten. De grotere diameter van het balhoofd aan de onderzijde in combinatie met de kleinere aan de bovenzijde zorgt voor een beter evenwicht tussende belasting die het moderne rijden en de moderne uitrusting op de balhoofdbuis kunnen uitoefenen, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Je kunt er gemakkelijk conische vorken op monteren en het zorgt voor nauwkeurig en zelfverzekerd sturen.