Het is tijd om te zien wat er achter de horizon ligt. Het carbon frame en de vork bieden een zeker off-road rijgedrag en all-road capaciteiten dankzij een referentie Shimano GRX 12-speed groepset en Easton EA70 AX wielen.
We gebruiken een opblaasbare liner bij de productie van elk carbon onderdeel om ervoor te zorgen dat er geen rimpels ontstaan in de buizen, waardoor het gewicht zou toenemen en de buis zou kunnen verzwakken. Dit maakt de resulterende frames lichter, stijver en sterker.
Het Shimano Di2 elektronische schakelsysteem biedt snel, soepel en betrouwbaar schakelen. Vooral in de wereld van het weggebruik heeft het bewezen de eerste keuze te zijn wanneer topprestaties van het grootste belang zijn. Met dit in gedachten is er een ruime keuze aan high-performance wegframes die Di2 READY zijn en geschikt voor de elektrische kabel, batterij en andere kleine aanpassingen die het systeem vereist.
De mogelijkheid om van je fiets een all-weather woon-werkfiets te maken met spatborden en andere accessoireskan een echt pluspunt zijn, vooral als je regelmatig op natte en mogelijk modderige wegen en paden rijdt. Om het monteren te vergemakkelijken, zijn sommige fietsen uitgerust met F-MOUNT. Deze geintegreerde bevestigingen maken het toevoegen van spatborden snel en eenvoudig. Let op: voor sommige fietsen zijn modelspecifieke spatborden nodig.
Bij de meeste frames worden de transmissie- en remkabels en -slangen door het frame geleid. De kabels gaan het frame in en uit via gladde tules of er wordt gebruik gemaakt van een van de andere systemen zoals SMART ENTRY of WIRE PORT. Door de kabels in het frame te laten lopen, zijn ze beschermd tegen de elementen, zien ze er netjes en strak uit en kunnen ze aerodynamische voordelen hebben.
Om de duurzaamheid van carbonframes te vergroten, worden de carbonlagen gebonden met een hars met toegevoegde nanodeeltjes die de schokbestendigheid tot 40% verhogen
MERIDA-ontworpen balhoofdstellen die alle bedieningskabels van het stuur door de afdekking van het balhoofdstel naar het frame leiden. van het balhoofdstel, waardoor een schoon en opgeruimd uiterlijk ontstaat en een lichter, sterker en aerodynamischer frameontwerp mogelijk wordt dan conventionele kabelopeningen. Afhankelijk van het model worden de kabels volledig intern geleid (inclusief het stuur en de stuurpen) of semi-geintegreerd, waarbij de kabels onder de stuurpen het frame in lopen.
Stuurprecisie is essentieel voor veilig en zelfverzekerd sturen, en met de X-TAPER HEADTUBE kunnen we deze precisie aanzienlijk vergroten. De grotere diameter van het balhoofd aan de onderzijde in combinatie met de kleinere aan de bovenzijde zorgt voor een beter evenwicht tussende belasting die het moderne rijden en de moderne uitrusting op de balhoofdbuis kunnen uitoefenen, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Je kunt er gemakkelijk conische vorken op monteren en het zorgt voor nauwkeurig en zelfverzekerd sturen.