Droom groots zonder je budget te overschrijden. Een volledig uitgerust, avontuurlijk aluminium frame en carbon vork zijn gekoppeld aan een vertrouwde Shimano Sora aandrijving die een betrouwbare metgezel is op en naast de weg.
Net als bij de F-MOUNT, waar verschillende bevestigingspunten voor de spatborden zijn opgenomen in het frameaanbod, zijn de fietsen uitgerust met C-MOUNT bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd, waardoor de installatie snel, eenvoudig en betrouwbaar is. C-MOUNTS zijn een ander kenmerk dat de dagelijkse veelzijdigheid verbetert door extra laadvermogen aan je fiets toe te voegen, ideaal voor woon-werkverkeer en winkelen. Let op: sommige fietsen vereisen modelspecifieke achterdragers.
Het Shimano Di2 elektronische schakelsysteem biedt snel, soepel en betrouwbaar schakelen. Vooral in de wereld van het weggebruik heeft het bewezen de eerste keuze te zijn wanneer topprestaties van het grootste belang zijn. Met dit in gedachten is er een ruime keuze aan high-performance wegframes die Di2 READY zijn en geschikt voor de elektrische kabel, batterij en andere kleine aanpassingen die het systeem vereist.
Het zorgt ervoor dat de intern geleide bovden en kabels niet willekeurig kunnen bewegen en nog steeds gemakkelijk toegankelijk zijn voor onderhoud.
De mogelijkheid om van je fiets een all-weather woon-werkfiets te maken met spatborden en andere accessoireskan een echt pluspunt zijn, vooral als je regelmatig op natte en mogelijk modderige wegen en paden rijdt. Om het monteren te vergemakkelijken, zijn sommige fietsen uitgerust met F-MOUNT. Deze geintegreerde bevestigingen maken het toevoegen van spatborden snel en eenvoudig. Let op: voor sommige fietsen zijn modelspecifieke spatborden nodig.
Fietsen die zijn uitgerust met de "C-Mount" hebben de bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd (sommige fietsen vereisen een modelspecifieke achterdrager), waardoor de installatie snel, gemakkelijk en betrouwbaar is.
Bij de meeste frames worden de transmissie- en remkabels en -slangen door het frame geleid. De kabels gaan het frame in en uit via gladde tules of er wordt gebruik gemaakt van een van de andere systemen zoals SMART ENTRY of WIRE PORT. Door de kabels in het frame te laten lopen, zijn ze beschermd tegen de elementen, zien ze er netjes en strak uit en kunnen ze aerodynamische voordelen hebben.
De beproefde hoogwaardige 6066 aluminiumlegering is extreem licht en duurzaam. Door buizen te gebruiken met drie keer de wanddikte van getrokken en hydrogevormde buizen, kunnen we een optimale verhouding tussen stijfheid en gewicht bereiken.
De lasser gebruikt een lastoorts om twee keer over de verbinding te gaan om het extra materiaal glad te strijken. Er is veel vaardigheid voor nodig, maar het levert sterke en slim uitziende frames op die er op het eerste gezicht uitzien als een frame van koolstofvezel.
MERIDA-ontworpen balhoofdstellen die alle bedieningskabels van het stuur door de afdekking van het balhoofdstel naar het frame leiden. van het balhoofdstel, waardoor een schoon en opgeruimd uiterlijk ontstaat en een lichter, sterker en aerodynamischer frameontwerp mogelijk wordt dan conventionele kabelopeningen. Afhankelijk van het model worden de kabels volledig intern geleid (inclusief het stuur en de stuurpen) of semi-geintegreerd, waarbij de kabels onder de stuurpen het frame in lopen.
Stuurprecisie is essentieel voor veilig en zelfverzekerd sturen, en met de X-TAPER HEADTUBE kunnen we deze precisie aanzienlijk vergroten. De grotere diameter van het balhoofd aan de onderzijde in combinatie met de kleinere aan de bovenzijde zorgt voor een beter evenwicht tussende belasting die het moderne rijden en de moderne uitrusting op de balhoofdbuis kunnen uitoefenen, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Je kunt er gemakkelijk conische vorken op monteren en het zorgt voor nauwkeurig en zelfverzekerd sturen.