De ONE-TWENTY 300 combineert een geweldige prijs met een hoogwaardig 130mm aluminium frame en is daarmee de perfecte full-suspension mountainbike voor beginners. Merida's P-FLEX vering maakt hem gemakkelijk te onderhouden, maar plezier en controle op het toppunt, terwijl verstelbare SR Suntour schokdempers ruw terrein temmen.
De Shimano CUES-aandrijving zorgt voor nauwkeurig en duurzaam schakelen, hydraulische schijfremmen bieden remkracht waarop je kunt vertrouwen en een telescopische zadelpen geeft je extra controle tijdens uitdagende afdalingen.
Wielmaat: | 29" |
Fietsen die zijn uitgerust met de "C-Mount" hebben de bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd (sommige fietsen vereisen een modelspecifieke achterdrager), waardoor de installatie snel, gemakkelijk en betrouwbaar is.
Bij de meeste frames worden de transmissie- en remkabels en -slangen door het frame geleid. De kabels gaan het frame in en uit via gladde tules of er wordt gebruik gemaakt van een van de andere systemen zoals SMART ENTRY of WIRE PORT. Door de kabels in het frame te laten lopen, zijn ze beschermd tegen de elementen, zien ze er netjes en strak uit en kunnen ze aerodynamische voordelen hebben.
Optioneel spatbord met extra afdekking die stevig aan de achterkant van de MTB wordt vastgeschroefd en debeschermt de rijder tegen vuil en opspattend water terwijl het lawaai en de beweging wordt verminderd en lakschade wordt voorkomen.
Veringsontwerp waarbij het traditionele draaipunt op de zadelpen is verwijderd ten gunste van een ontwerp met flexibele veerpoten. Dit maakt gebruik van de buigzaamheid van het materiaal en de specifieke vorm van de buizen om de zadelpen en achtervork uit elkaar te laten bewegen als de vering beweegt tijdens het rijden. Door dit scharnierpunt op de overgang van zadelpen en achtervork te verwijderen, hebben we gewicht bespaard, minder onderhoud gepleegd en de stijfheid van de framestructuur vergroot.
De beproefde hoogwaardige 6066 aluminiumlegering is extreem licht en duurzaam. Door buizen te gebruiken met drie keer de wanddikte van getrokken en hydrogevormde buizen, kunnen we een optimale verhouding tussen stijfheid en gewicht bereiken.
De lasser gebruikt een lastoorts om twee keer over de verbinding te gaan om het extra materiaal glad te strijken. Er is veel vaardigheid voor nodig, maar het levert sterke en slim uitziende frames op die er op het eerste gezicht uitzien als een frame van koolstofvezel.
MERIDA-ontworpen balhoofdstellen die alle bedieningskabels van het stuur door de afdekking van het balhoofdstel naar het frame leiden. van het balhoofdstel, waardoor een schoon en opgeruimd uiterlijk ontstaat en een lichter, sterker en aerodynamischer frameontwerp mogelijk wordt dan conventionele kabelopeningen. Afhankelijk van het model worden de kabels volledig intern geleid (inclusief het stuur en de stuurpen) of semi-geintegreerd, waarbij de kabels onder de stuurpen het frame in lopen.
Stuurprecisie is essentieel voor veilig en zelfverzekerd sturen, en met de X-TAPER HEADTUBE kunnen we deze precisie aanzienlijk vergroten. De grotere diameter van het balhoofd aan de onderzijde in combinatie met de kleinere aan de bovenzijde zorgt voor een beter evenwicht tussende belasting die het moderne rijden en de moderne uitrusting op de balhoofdbuis kunnen uitoefenen, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Je kunt er gemakkelijk conische vorken op monteren en het zorgt voor nauwkeurig en zelfverzekerd sturen.