Wielmaat: | 29" |
We gebruiken een opblaasbare liner bij de productie van elk carbon onderdeel om ervoor te zorgen dat er geen rimpels ontstaan in de buizen, waardoor het gewicht zou toenemen en de buis zou kunnen verzwakken. Dit maakt de resulterende frames lichter, stijver en sterker.
Veringssysteem, dat gebruik maakt van Flexstay design om gewicht en onderhoud te verminderen, is instelbaar voor 29" of 27,5" wielen zonder de geometrie te veranderen en heeft een getunede demping progressie Size Tuned, dat toeneemt met de framemaat zodat lichtere en kleinere rijders gebruik kunnen maken van alle veerweg en zwaardere rijders de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben voor grote klappen.
Bij de meeste frames worden de transmissie- en remkabels en -slangen door het frame geleid. De kabels gaan het frame in en uit via gladde tules of er wordt gebruik gemaakt van een van de andere systemen zoals SMART ENTRY of WIRE PORT. Door de kabels in het frame te laten lopen, zijn ze beschermd tegen de elementen, zien ze er netjes en strak uit en kunnen ze aerodynamische voordelen hebben.
Optioneel spatbord met extra afdekking die stevig aan de achterkant van de MTB wordt vastgeschroefd en debeschermt de rijder tegen vuil en opspattend water terwijl het lawaai en de beweging wordt verminderd en lakschade wordt voorkomen.
Om de duurzaamheid van carbonframes te vergroten, worden de carbonlagen gebonden met een hars met toegevoegde nanodeeltjes die de schokbestendigheid tot 40% verhogen
Veringsontwerp waarbij het traditionele draaipunt op de zadelpen is verwijderd ten gunste van een ontwerp met flexibele veerpoten. Dit maakt gebruik van de buigzaamheid van het materiaal en de specifieke vorm van de buizen om de zadelpen en achtervork uit elkaar te laten bewegen als de vering beweegt tijdens het rijden. Door dit scharnierpunt op de overgang van zadelpen en achtervork te verwijderen, hebben we gewicht bespaard, minder onderhoud gepleegd en de stijfheid van de framestructuur vergroot.
MERIDA-ontworpen balhoofdstellen die alle bedieningskabels van het stuur door de afdekking van het balhoofdstel naar het frame leiden. van het balhoofdstel, waardoor een schoon en opgeruimd uiterlijk ontstaat en een lichter, sterker en aerodynamischer frameontwerp mogelijk wordt dan conventionele kabelopeningen. Afhankelijk van het model worden de kabels volledig intern geleid (inclusief het stuur en de stuurpen) of semi-geintegreerd, waarbij de kabels onder de stuurpen het frame in lopen.
Stuurprecisie is essentieel voor veilig en zelfverzekerd sturen, en met de X-TAPER HEADTUBE kunnen we deze precisie aanzienlijk vergroten. De grotere diameter van het balhoofd aan de onderzijde in combinatie met de kleinere aan de bovenzijde zorgt voor een beter evenwicht tussende belasting die het moderne rijden en de moderne uitrusting op de balhoofdbuis kunnen uitoefenen, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Je kunt er gemakkelijk conische vorken op monteren en het zorgt voor nauwkeurig en zelfverzekerd sturen.