De eONE-SIXTY 675 heeft een duurzaam aluminium frame en een door de gebruiker te verwijderen 750 Wh batterij met optionele 360 Wh actieradius uitbreiding, maar combineert de bekroonde Merida rij- en veringsfuncties met een portemonneevriendelijke uitrusting om u het meeste voor uw geld te geven.
De duurzame Marzocchi Z1 170mm vork en Bomber Air schokdemper houden de chaos op het parcours onder controle, terwijl de Shimano Deore Linkglide aandrijving duurzaam genoeg is voor dagelijks e-bike gebruik.
Voor wie: | Heren / Unisex |
Type: | Berg- en volledig geveerd |
De motorhouder van de elektrische fiets heeft een verfijnde vorm die alleen kan worden gemaakt door giettechnologie. Het gieten van dit onderdeel maakt een complexe, maar lichte vorm mogelijk die zorgt voor een extreem sterke verbinding tussen de motor en het frame voor betere prestaties en betrouwbaarheid. Het geeft het wiel en de motor ook een glad en strak geintegreerd uiterlijk.
Het Shimano Di2 elektronische schakelsysteem biedt snel, soepel en betrouwbaar schakelen. Vooral in de wereld van het weggebruik heeft het bewezen de eerste keuze te zijn wanneer topprestaties van het grootste belang zijn. Met dit in gedachten is er een ruime keuze aan high-performance wegframes die Di2 READY zijn en geschikt voor de elektrische kabel, batterij en andere kleine aanpassingen die het systeem vereist.
Een tweecomponentenaccudeksel dat past op fietsen met een intern gemonteerde accu. Beschermt de accu tegen vuil en vocht en de zachtere buitenlaag absorbeert schokken. Een eenvoudig te gebruiken draaislotmechanisme zet de hoes op zijn plaats zonder dat er gereedschap aan te pas komt. het gemakkelijk maakt om bij de accu te komen om deze op te laden buiten de fiets, maar ook voorkomt dat de hoes eraf valt, zelfs bij het rijden op het meest uitdagende terrein.
Fietsen die zijn uitgerust met de "C-Mount" hebben de bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd (sommige fietsen vereisen een modelspecifieke achterdrager), waardoor de installatie snel, gemakkelijk en betrouwbaar is.
De nieuwe versie van de "Internal Block" technologie, voor het eerst geintroduceerd op de MErida NINETY-SIX in het seizoen 2015, is direct geintegreerd in het frame en voorkomt dat de vorkkroon in contact komt met het frame bij een val of extreme rotatie van de vork. Voor extra bescherming zijn er extra rubberen stops op het frame om te voorkomen dat de vorkkroon het frame beschadigt.
Bij de meeste frames worden de transmissie- en remkabels en -slangen door het frame geleid. De kabels gaan het frame in en uit via gladde tules of er wordt gebruik gemaakt van een van de andere systemen zoals SMART ENTRY of WIRE PORT. Door de kabels in het frame te laten lopen, zijn ze beschermd tegen de elementen, zien ze er netjes en strak uit en kunnen ze aerodynamische voordelen hebben.
Wanneer je je fiets gebruikt in een stedelijke omgeving, waar je niet altijd de mogelijkheid hebt om een specifiek fietsenrek te gebruiken, is een fietsenrek de ideale oplossing om je fiets veilig te stallen. Sommige fietsen worden geleverd met een netjes geintegreerde K-MOUNT die het gemakkelijk maakt om de MERIDA standaard (of een andere commerciële standaard) te monteren. En als je geen standaard wilt en de voorkeur geeft aan een strakke uitstraling van je frame, is de K-MOUNT netjes verborgen onder je achtervork, moeilijk te ontdekken als je niet weet dat hij er is.
Veringsontwerp waarbij het traditionele draaipunt op de zadelpen is verwijderd ten gunste van een ontwerp met flexibele veerpoten. Dit maakt gebruik van de buigzaamheid van het materiaal en de specifieke vorm van de buizen om de zadelpen en achtervork uit elkaar te laten bewegen als de vering beweegt tijdens het rijden. Door dit scharnierpunt op de overgang van zadelpen en achtervork te verwijderen, hebben we gewicht bespaard, minder onderhoud gepleegd en de stijfheid van de framestructuur vergroot.
Voor alle wielen wordt minimaal aluminium 6061 gebruikt. Het is bijzonder geschikt voor hydrovorm- en technovormprocessen, waarbij de wanddikte gevarieerd kan worden om dubbele buizen en complexe framevormen te verkrijgen. Het is ook een legering die gemakkelijk te lassen is en nadat het zorgvuldig hittebehandeld is om de sterkte te maximaliseren, betekent dit dat er sterke, lichtgewicht fietsframes gemaakt kunnen worden waar je veel plezier van zult hebben.
De lasser gebruikt een lastoorts om twee keer over de verbinding te gaan om het extra materiaal glad te strijken. Er is veel vaardigheid voor nodig, maar het levert sterke en slim uitziende frames op die er op het eerste gezicht uitzien als een frame van koolstofvezel.
MERIDA-ontworpen balhoofdstellen die alle bedieningskabels van het stuur door de afdekking van het balhoofdstel naar het frame leiden. van het balhoofdstel, waardoor een schoon en opgeruimd uiterlijk ontstaat en een lichter, sterker en aerodynamischer frameontwerp mogelijk wordt dan conventionele kabelopeningen. Afhankelijk van het model worden de kabels volledig intern geleid (inclusief het stuur en de stuurpen) of semi-geintegreerd, waarbij de kabels onder de stuurpen het frame in lopen.
Stuurprecisie is essentieel voor veilig en zelfverzekerd sturen, en met de X-TAPER HEADTUBE kunnen we deze precisie aanzienlijk vergroten. De grotere diameter van het balhoofd aan de onderzijde in combinatie met de kleinere aan de bovenzijde zorgt voor een beter evenwicht tussende belasting die het moderne rijden en de moderne uitrusting op de balhoofdbuis kunnen uitoefenen, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Je kunt er gemakkelijk conische vorken op monteren en het zorgt voor nauwkeurig en zelfverzekerd sturen.