De mogelijkheid om meer te doen van wat belangrijk is. Dat is wat de eBIG.NINE 475 biedt. Meer off-road rijplezier, met een nieuwe krachtige Shimano EP6 aandrijving om je te helpen de heuvels te bedwingen. Meer tijd op de fiets met een 750 Wh accu met hoge capaciteit die je kilometers in beweging houdt. Meer controle dankzij de SR Suntour voorvorkvering, dikke banden en krachtige Shimano remmen. Meer van alles, behalve onnodig gewicht, dankzij een hoogwaardig aluminium frame met levenslange garantie.
Voor wie: | Heren / Unisex |
Type: | Berg- en volledig geveerd |
De motorhouder van de elektrische fiets heeft een verfijnde vorm die alleen kan worden gemaakt door giettechnologie. Het gieten van dit onderdeel maakt een complexe, maar lichte vorm mogelijk die zorgt voor een extreem sterke verbinding tussen de motor en het frame voor betere prestaties en betrouwbaarheid. Het geeft het wiel en de motor ook een glad en strak geintegreerd uiterlijk.
Net als bij de F-MOUNT, waar verschillende bevestigingspunten voor de spatborden zijn opgenomen in het frameaanbod, zijn de fietsen uitgerust met C-MOUNT bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd, waardoor de installatie snel, eenvoudig en betrouwbaar is. C-MOUNTS zijn een ander kenmerk dat de dagelijkse veelzijdigheid verbetert door extra laadvermogen aan je fiets toe te voegen, ideaal voor woon-werkverkeer en winkelen. Let op: sommige fietsen vereisen modelspecifieke achterdragers.
Het Shimano Di2 elektronische schakelsysteem biedt snel, soepel en betrouwbaar schakelen. Vooral in de wereld van het weggebruik heeft het bewezen de eerste keuze te zijn wanneer topprestaties van het grootste belang zijn. Met dit in gedachten is er een ruime keuze aan high-performance wegframes die Di2 READY zijn en geschikt voor de elektrische kabel, batterij en andere kleine aanpassingen die het systeem vereist.
Een tweecomponentenaccudeksel dat past op fietsen met een intern gemonteerde accu. Beschermt de accu tegen vuil en vocht en de zachtere buitenlaag absorbeert schokken. Een eenvoudig te gebruiken draaislotmechanisme zet de hoes op zijn plaats zonder dat er gereedschap aan te pas komt. het gemakkelijk maakt om bij de accu te komen om deze op te laden buiten de fiets, maar ook voorkomt dat de hoes eraf valt, zelfs bij het rijden op het meest uitdagende terrein.
De mogelijkheid om van je fiets een all-weather woon-werkfiets te maken met spatborden en andere accessoireskan een echt pluspunt zijn, vooral als je regelmatig op natte en mogelijk modderige wegen en paden rijdt. Om het monteren te vergemakkelijken, zijn sommige fietsen uitgerust met F-MOUNT. Deze geintegreerde bevestigingen maken het toevoegen van spatborden snel en eenvoudig. Let op: voor sommige fietsen zijn modelspecifieke spatborden nodig.
Fietsen die zijn uitgerust met de "C-Mount" hebben de bevestigingspunten voor de achterdrager al geintegreerd (sommige fietsen vereisen een modelspecifieke achterdrager), waardoor de installatie snel, gemakkelijk en betrouwbaar is.
Bij de meeste frames worden de transmissie- en remkabels en -slangen door het frame geleid. De kabels gaan het frame in en uit via gladde tules of er wordt gebruik gemaakt van een van de andere systemen zoals SMART ENTRY of WIRE PORT. Door de kabels in het frame te laten lopen, zijn ze beschermd tegen de elementen, zien ze er netjes en strak uit en kunnen ze aerodynamische voordelen hebben.
Wanneer je je fiets gebruikt in een stedelijke omgeving, waar je niet altijd de mogelijkheid hebt om een specifiek fietsenrek te gebruiken, is een fietsenrek de ideale oplossing om je fiets veilig te stallen. Sommige fietsen worden geleverd met een netjes geintegreerde K-MOUNT die het gemakkelijk maakt om de MERIDA standaard (of een andere commerciële standaard) te monteren. En als je geen standaard wilt en de voorkeur geeft aan een strakke uitstraling van je frame, is de K-MOUNT netjes verborgen onder je achtervork, moeilijk te ontdekken als je niet weet dat hij er is.
De beproefde hoogwaardige 6066 aluminiumlegering is extreem licht en duurzaam. Door buizen te gebruiken met drie keer de wanddikte van getrokken en hydrogevormde buizen, kunnen we een optimale verhouding tussen stijfheid en gewicht bereiken.
Lijnen, bovdens en remleidingen worden strak vastgeklemd om te voorkomen dat ze gaan kloppen op trails of slechtere wegen. Alle inlaten zijn volledig verwisselbaar voor Di2, hydraulische leidingen, kabels, bowdens, enz.
De lasser gebruikt een lastoorts om twee keer over de verbinding te gaan om het extra materiaal glad te strijken. Er is veel vaardigheid voor nodig, maar het levert sterke en slim uitziende frames op die er op het eerste gezicht uitzien als een frame van koolstofvezel.
Stuurprecisie is essentieel voor veilig en zelfverzekerd sturen, en met de X-TAPER HEADTUBE kunnen we deze precisie aanzienlijk vergroten. De grotere diameter van het balhoofd aan de onderzijde in combinatie met de kleinere aan de bovenzijde zorgt voor een beter evenwicht tussende belasting die het moderne rijden en de moderne uitrusting op de balhoofdbuis kunnen uitoefenen, zonder onnodig gewicht toe te voegen. Je kunt er gemakkelijk conische vorken op monteren en het zorgt voor nauwkeurig en zelfverzekerd sturen.